Vi träffas på Riverside

Uddevalla-Skansen

Uddevalla  Skansen har 55 medlemmar, varav 17  kvinnor. Engagemanget för klubbens verksamhet är stort och vi upplever trivsel och gott kamratskap. Till lunchmötena på Riverside kommer medlemmarna i mån av tid och tillfälle. Oftast blir vi mellan 18 och 30 medlemmar som minglar, äter en god lunch, diskuterar över en kopp kaffe och lyssnar till ett aktuellt föredrag. Lunchmötet tar som helhet ca en timma och femton minuter.

En klubb med anor. Klubben bildades den 25 januari 1965. Charterpresident var Waldemar Silverhjelm och de första kvinnorna valdes in redan 1992.

Vi välkomnar med glädje nya medlemmar. Medlemmar förväntas delta i klubbens arbete och ställa upp på Rotarys valspråk Service above Self eller som det kan översättas till på svenska: Omtanke utan baktanke. Etiken inom Rotary sammanfattas i det så kallade 4-frågeprovet: Är det sant? Är det rättvist mot alla parter? Kommer det att skapa goodwill och bättre vänskapsförhållanden? Kommer det att vara till fördel för alla som det berör?

Är du intresserad av att veta mer om Rotary?
Varmt välkommen till ett lunchmöte. Vi träffas på Riverside torsdagar kl 12 och vi bjuder på lunch! Kontakta någon av klubbens medlemmar för att tillsammans med henne eller honom delta i ett klubbmöte. Eller skicka ett mail till  uddevalla-skansen@rotary.se så hör vi  av oss.Välkommen!