Distriktskonferensen 29 oktober 2022

söndag 30 oktober 2022

Margareta Jaldung

En intressant och välbesökt heldag tillsammans med "Rotary-familjen". Från Uddevalla Skansen deltog Annika Lindsta, Anneli Löfström och Margareta Jaldung. Upp i ottan och hem på kvällen. Inspirerade, trötta och hungriga. Huvudtalare var förre Säpochefen Klas Friberg, som pratade kring Strategiskt Ledarskap samt Hot mot och Skydd av Sverige.

Ua1na7ri6yQsuL3uOpkhQlsAQZEGxscrgVxMsDn72po+MbPBv4fpCzfNJnMsEcAAAAASUVORK5CYII=

Andra intressanta punkter på dagordningen var information om Räddningsmissionen, Shelterbox, The Rotary Foundation, insamlingsläget för Ukrainainsamlingen och End Polio Now.

En av höjdpunkterna under dagen var att se och höra ett gäng ungdomar från världens alla hörn som nu är i Sverige som utbytesstudenter. Fria, duktiga och kreativa ungdomar.

Lite häftigt var att mitt på dagen få direktkontakt via FaceTime och storbildsskärm med Världspresidenten Jennifer Jones som lägligt nog befann sig på besök i Sverige för att delta i en insamlingskonferens för End Polio Now. Vi fångade henne i en bil på väg mellan Stockholm och Uppsala.

Det var Göteborg-Örgryte som anordnade Distriktskonferensen i år och deltagarna hälsades välkomna av distriktsguvernören Thomas L Olsson. Platsen var Chalmers Vasa.

Utbytesstudenter från världens alla hörn presenterade sig på ett mycket trevligt sätt.